تفاوت علائم بارداری با علائم قاعدگی
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

بیشتر خانم ها از سندروم پیش از قاعدگی رنج می برند اما از آن آگاهی ندارد. سندروم پیش از قاعدگی به چرخه قاعدگی مربوط است. خانم ها معمولا این سندروم را یک یا دو هفته پیش از قاعدگی تجربه می کنند و هنگامی که قاعدگی شروع می شود این سندروم را نیز ناپدید می شود. بنابراین بیشتر خانم ها علائم سندروم قاعدگی را با علائم بارداری اشتباه می گیرند بخصوص زمانی که برای باردار شدن تلاش میکنند. علائم آن ها مشابه است و برای یک خانم تشخیص تفاوت ها سخت است. در این مقاله توضیحات کامل در این زمینه داده شده است:

علائم رایج سندروم پیش از قاعدگی

علائم مشترک اولیه بارداری با قاعدگی

آیا قاعدگی شما قطع شده است؟

علائمی که فقط در طول بارداری تجربه می کنید

چگونه می توانم بفهمم که باردار هستم؟


اگر تلاش می کنید باردار شوید راحت ترین راه منتظر ماندن و مشاهده نتیجه است. سندروم پیش از قاعدگی باعث نگرانی خانم ها می شود. برخی خانم ها این سندروم را هر دو هفته تجربه می کنند. اما نگران نباشید. در اینجا تفاوت بین سندروم پیش از قاعدگی و علائم بارداری ذکر شده است. 

علائم رایج سندروم پیش از قاعدگی:

سندروم پیش از قاعدگی یک یا دو هفته پیش از قاعدگی اتفاق می افتد. این علائم بعد از تخمک گذاری (زمان تخمک گذاری | تخمک گذاری چند روز است؟) شروع می شوند؛ یعنی از روز چهاردهم دوره قاعدگی (اگر قاعدگی شما منظم و بیست و هشت روزه باشد). هنگامی که قاعدگی شروع می شود، علائم ناپدید می شوند و دوباره پیش از قاعدگی بعدی ظاهر می شوند. این چرخه ادامه دارد و هنگامی که خانم باردار می شود یا یائسه می شود این سندروم از بین می رود.

شدت سندروم پیش از قاعدگی در خانم های متفاوت مختلف است بنابراین علائم نیز منحصر به فرد است. به عنوان مثال برخی خانم ها علائم را به شدت آزاردهنده می بینند اما دیگران راحت تر به آن کنار می آیند. 

برخی از رایج ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی شامل:

-    خستگی
-    ورم و درد پستان
-    سردرد
-    افسردگی همراه با حالت روحی نامتعادل
-    نگرانی
-    درد عضلات و مفاصل
-    هوس کردن غذا
-    گرفتگی های قاعدگی
-    دشواری در تمرکز 

بیشتر علائم سندروم پیش از قاعدگی مشابه علائم بارداری هستند. بنابراین اشتباه گرفتن علائم کاملا طبیعی است بخصوص اگر قاعدگی شما منظم نباشد. خانم هایی که دمای بدن را اندازه گیری می کنند راحت تر می توانند تفاوت علائم را تشخیص دهند. اما برای افرادی که قاعدگی نامنظم دارند تشخیص تفاوت سندروم پیش از قاعدگی و بارداری سخت است.

ادامه در لینک زیر 

 

تفاوت علائم بارداری با علائم قاعدگی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: